A Sprinkfield játék fejlődéstörténete, avagy hogyan lesz absztrakt játékötletből tematizált logikai játék

Posted by | · · · | Cégélet · Webstar Works | 2 hozzászólás A Sprinkfield játék fejlődéstörténete, avagy hogyan lesz absztrakt játékötletből tematizált logikai játék című bejegyzéshez

Download_on_the_App_Store_Badge_HU_135x40_1107
Egy leendő FedEx napi projekten gondolkodtam, miközben a gyerekekkel levegőztünk, amikor egy betört utcai szellőzőt látva, körvonalazódni kezdett egy játék ötlete. Gyorsan lerajzoltam – az androidos telefonomon – a következő ábrát:
Skicc

Inspiráció

FedEx nap

A játéklogikát a fürdőszobai és konyhai csempéket nézegetve gondoltam tovább, mígnem eljött a FedEx nap. Sajnos családi okok miatt csak 3 órám volt 24 helyett, hogy alkossak valamit. A játékot JavaScriptben írtam meg. A végleges program – nyilván :) – nem teljesen tökéletes, hibajavításra csak korlátozottan volt időm, újraindítani az oldal újratöltésével lehet, a játékszabály is kicsit zavaros lett, de végülis a játék játszató. Neve – az inspirációt jelentő szellőzőt követve – „Szellőzős játék” lett.
Szellőzős játék

A játékszabály

Négyzet alakú kijelölésekkel kell összekapcsolni a területeket. Ezek a kijelölések csak egész területeket magukba foglalva voltak engedélyezettek. A cél az, hogy a megadott számú négyzetet a megadott lépésszámmal érjük el.

Jövő?

Nem gondoltam arra, hogy mi lesz a játék további sorsa, örültem annak, hogy ilyen rövid idő alatt meg tudtam valósítani, amit kitaláltam.

iOS

Néhány hónappal később merült fel a cégnél, hogy próbáljuk ki, hogyan tudnánk játékot fejleszteni iPad-re és iPhone-ra.  Ekkor jött kapóra a projektem, és elkezdtük az ötletelést, hogy hogyan lehetne magas színvonalú App Store-os játékot készíteni belőle.

Ötlettől a kész játékig

Első körben két dolgot kellett tisztázni: mi legyen a végleges logikája a játéknak, és milyen témájú legyen.
A logikát könnyebb volt kitalálni, ez nagyjából adott volt: négyzetes területkijelölés, átfedés tiltás, a feladatban megadott feltételek teljesítése, extra pontok gyűjtése.

A téma nagyobb falat volt. Több dolgot is felvetettünk – pl.: csirkekeltetés, virágültetés –, mire kialakult a végleges és egységes „történet”: területlocsolás.

Tervezés

utak gui mezők

Alfa verzió

nindzsa tutorial alfa
felület alfa 1 felület alfa 2

Design – & Graphic Design Studio

design

Béta verzió

béta 1 béta 2
béta 3 béta 4

Kész játék

2013-03-05 09.25.52

A téma és a játékszabály egymásra hatása

Érdekes volt a szabályt megfeleltetni a valósággal. Olyan kérdések merültek fel, hogy

  • hogyan lesz füves területből búzás, majd napraforgós – sehogy,
  • locsolják-e a búzát – van olyan, amelyiket igen,
  • hogyan jelöljük a területhatárokat,
  • mit kezdjünk a birkákkal – csináljunk belőlük pörköltet… vagy inkább madárijesztőt,
  • mi az a dupla-, tripla- és kvadrupla locsolás – utóbbi szó sosem hangzott el a megbeszéléseken,
  • hogyan kommunikáljuk a felhasználónak a szabályokat, hogy azok a fejében összekapcsolódjanak a valóságból vett elemekkel.

A keresztező átfedés engedélyezése a legfontosabb változás az alapötlethez képest, illetve az átfedések maximalizálása.
A pályák készítése közben jöttünk rá arra is, hogy az is kihívás, ha a locsolók számát nem maximalizáljuk, ellenben költségük van. Így jött létre a Puzzle mellett a Fullfield mód.

A játék neve

A játék és a játékot jelképező karakter neve is szójáték:

Sprinkfield: sprink (locsol), field (mező), ami egy karakterrel tér el egy Amerikában gyakori településnévtől: Springfield.

Walter neve pedig a water (víz) szó kibővítéséből lett.

Illetve ilyen szójáték a Fullfield mód neve, mely a fulfilled (teljesített) szóra utal hangzásban.

Hát így történt…

Share on FacebookShare on Google+Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on RedditShare on LinkedIn

2 Comments

Fejlesztőkörnyezet felkészítése Cocos2D keretrendszerben készült IOS játék Androidra portolására 1. rész | Webstar Blog says:

2013. március 14. at 07:50

[…] logikai játékot IOS-re, amit Sprinkfield-nek neveztünk el, a játék fejlődéstörténetéről itt […]

Reply

Sprinkfield megoldó | Webstar Blog says:

2013. március 21. at 10:23

[…] szabályok alapján kell locsolni egy adott területet, pályát (szabályokról röviden itt olvashattok). Kezdetben jó ötletnek tűnt kézzel megrajzolni egy pályát, azonban ezzel 2 […]

Reply

Leave a comment