A Trackateam 2.0 Fejlesztése

Kedvezményezett neve –WEBSTAR CSOPORT KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG

A projekt címe – Trackateam 2.0 fejlesztése

A szerződött projekt összege – 56 719 826 Ft

A szerződött támogatás összege – 104 161 304 Ft

A támogatás mértéke (%-ban) –54,45 %

A projekt megvalósításának kezdete – 2019.01.01.

A projekt befejezési dátuma – 2021.01.08.

A projekt azonosító száma – GINOP-2.1.2-8-1-4-16-2017-00313

A PROJEKT TARTALMÁNAK BEMUTATÁSA

A fejlesztési projekt célja az volt, hogy az okostelefon, a felhőszolgáltatások, a BigData, és a gamifikáció eszközeit egy egységes rendszerbe foglalva egy olyan minőségi szoftverszolgáltatás tegyen elérhetővé az utánpótlásnevelő sportszervezetek részére, mely támogatja ezen szervezetek edzésszakmai, tehetségkutatási, egészségmenedzsment munkáját. Emellett segíti őket abban, hogy jó tehetséggondozó klubbá váljanak, és kiemelkedő sportolókat neveljenek, továbbá, hogy mindezt minél fenntarthatóbb, racionális finanszírozási keretek között valósítsák meg. A sportágfüggetlen rendszer alkalmazásával nemcsak a a klubbok működése válhat gazdaságosabbá, hanem olyan kontrolleszköz kerül a kezükbe, amely szavatolja mind az adminisztrációs, mind a szakmai munka színvonalát, folyamatos fejlődését. A prototípus adminisztrációs moduljai segítik a szervezési munkálatokat, többek között az eseménykezelést, a sportklubbon belüli pénzügyi folyamatokat, általános nyilvántartási tevékenységeket és az eszközkészlet kezelést. A szakmai modulok – edzéstervező, jelenlét-monitoring, egészség monitoring, visszacsatolási rendszer – az edzők szakmai munkáját, valamint a klubon belüli közösségi kommunikációt és tudásmegosztást támogatják.

A fejlesztés keretében a Trackateam nevű sportmenedzsment szoftvert az elmúlt években összegyűlt felhasználói és saját tapasztalatainknak megfelelő, új alapokra helyeztük, „újrafejlesztését” valósítottuk meg. A fejlesztés keretében egy teljesen új prototípus készült el, mely esetünkben egy alkalmazáscsomagot jelent. Ezen alkalmazáscsomag egy webes alkalmazásból és mobil applikációból áll. Kutatások szerint a sportkarrier sikeressége alapvetően azon múlik, hogy milyen annak az élménynek a minősége, amit a sportoló nap, mint nap az edzések és versenyek során átél, megél. Az alkalmazásban – a professzionális és letisztult UX megoldások mellett – megvalósítottunk olyan játékmechanizmusokat és játékélmény-technikákat (gamifikáció), melyeken keresztül digitális és sportszakmai szempontból növelhető a sportolói, edzői motiváció és elköteleződés, és amely hozzájárul a sportolói élmény minőségének növeléséhez. Ebből a szempontból nagyon fontos a közösséghez való tartozás élményének fokozása, a saját teljesítmény monitorozásának és a szakmai anyagokhoz (videók, versenyteljesítmény) való korlátlan hozzáférés lehetőségének megteremtése is. A játékélmény és elmélet bevonásával szerettük volna érdekeltté tenni a felhasználókat az alkalmazás használatában, ezzel még több információ gyűjtését és elemzését lehetővé téve. Az alkalmazásban a sportolók saját maguk alakíthatják profiloldalukat és olyan információkat is hozzáadhatnak, melyek szervezői oldalról nem tudnak bekerülni a rendszerbe. Itt különösen az életmóddal, mentális állapottal kapcsolatos adatbevitel jelenti a hozzáadott értéket az edző és a rendszer szempontjából.

Kapcsolat

Itt találsz minket